درخواست وزیر یمنی برای درج انصارالله در فهرست تروریسم  
کد خبر: 3881524
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

درخواست وزیر یمنی برای درج انصارالله در فهرست تروریسم  

وزیر رسانه دولت مستعفی یمن ضمن استقبال از قطعنامه شورای امنیت درباره تمدید تحریم تسلیحاتی نیروهای یمنی، خواستار درج نام انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی شد.  

به گزارش ایکنا به نقل از «الیوم السابع»، «معمر الاریانی»، وزیر رسانه دولت مستعفی یمن، ضمن ابراز نگرانی از قدرت تسلیحاتی انصارالله یمن، از شورای امنیت خواست که جنبش انصارالله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد و علاوه بر رصد فعالیت‌های این جنبش، از سفرهای فرماندهان آن نیز جلوگیری کند.
 
الاریانی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: ما از قطعنامه شماره 2511 شورای امنیت که بار دیگر بر پایبندی نیروهای یمنی به وحدت و استقلال کشور تأکید دارد استقبال می‌کنیم و نسبت به چالش‌های انتقال غیرقانونی اسلحه به این جنبش و خطرات ناشی از ادامه اقدامات شبه‌نظامیان حوثی در خصوص جلوگیری از مأموران سازمان ملل برای بازرسی آنان نگران هستیم.
 
وی افزود: قطعنامه‌ای که با رأی اکثریت اعضای شورای امنیت به تصویب رسید، نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی را به شدت محکوم می‌کند.
 
الاریانی در ادامه نوشت: از شورای امنیت می‌خواهیم که این شبه‌نظامیان را سازمان تروریستی معرفی کند و همه فعالیت‌ها و سفر رهبران آن را رصد کند.
 
شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته، 6 اسفندماه، قطعنامه 2511 را درباره تمدید تحریم تسلیحاتی جنبش انصارالله یمن به تصویب رساند. به موجب این قطعنامه تحریم‌های در نظر گرفته شده علیه یمن تا فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی تمدید شده است.
 
این قطعنامه که از سوی انگلیس پیشنهاد شده بود در نهایت با تأیید ۱۳ کشور عضو به تصویب رسید. روسیه و چین، دو عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد، به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.
انتهای پیام
captcha